γευματα

Τα γεύματα της ημέρας

Posted on 23 Φεβρουαρίου, 2013 by admin

Καθημερινά, το σύνολο των τροφίμων που τρως καλό θα ήταν να μοιράζεται σε 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και 2-3 ενδιάμεσα μικρογεύματα, τα γνωστά μας σνακ. Είναι σημαντικό να υπάρχει συνέπεια στις ώρες των γευμάτων και γενικά να διατηρείς σωστές συνήθειες στα γεύματα (π.χ. να μην ξεχνάς κάποια γεύματα, να μην τρως μεγάλες ποσότητες σε ένα γεύμα).

Μεταξύ των γευμάτων, το πρωινό έχει ιδιαίτερη σημασία. Πολλά παιδιά δεν καταναλώνουν αυτό το πρώτο γεύμα τη ημέρας, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό με τα υπόλοιπα! Και αυτό, γιατί είναι δύσκολο για τον οργανισμό να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες της ημέρας, χωρίς «καύσιμα», δηλαδή φαγητό, και μάλιστα μετά από 10 ώρες νηστείας (όσες είναι οι ώρες από το τελευταίο βραδινό γεύμα). Το πρωινό έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει επίσης τη συγκέντρωση, τη νοητική επίδοση, τη μνήμη και τη διάθεση.

Μερικές συμβουλές για τα κύρια γεύματά σου.

Η κατανάλωση των γευμάτων θα πρέπει να γίνεται:

Στο τραπέζι της κουζίνας ή την τραπεζαρία, με τα κατάλληλα σερβίτσια (μαχαιροπίρουνα, πιάτα). Μπορείς να λαμβάνεις και εσύ μέρος στην προετοιμασία του τραπεζιού, στρώνοντάς το ή βοηθώντας τη μητέρα στο σερβίρισμα.

Σε ήρεμο κλίμα και ευχάριστο οικογενειακό περιβάλλον, όσο πιο συχνά γίνεται, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς σου.

Χωρίς να κάνεις κάτι άλλο ταυτόχρονα, και σίγουρα μακριά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή. Έτσι, θα απολαμβάνεις καλύτερα το φαγητό σου.

Είναι σημαντικό, επίσης, να καταναλώνεις μικρά ενδιάμεσα γεύματα (σνακ), αρκεί αυτά να είναι υψηλής θρεπτικής αξίας, όπως φρούτα, λαχανικά, γάλα, γιαούρτι, ψωμί και προϊόντα από δημητριακά ολικής αλέσεως, τοστ κ.ά. Με τον τρόπο αυτό εμπλουτίζεται η διατροφή σου σε θρεπτικά συστατικά που μπορεί να μην παίρνεις κατά τη διάρκεια των κυρίως γευμάτων σου.