τα οφέλη της άσκησης

Τα οφέλη της άσκησης

Posted on 17 Φεβρουαρίου, 2013 by admin

 

Τα  οφέλη της άσκησης

 

α) η άσκηση συνιστάται ως θεραπευτικό μέσο για τη ρύθμιση του σακχαρώδους διαβήτη (τύπου 2) σε παχύσαρκους ασθενείς.

 

β) προσφέρει αντιθρομβωτική δράση και ευνοεί το καρδιαγγειακό σύστημα.

 

γ) βελτιώνεται η αναπνευστική λειτουργία των παχύσαρκων ατόμων και βελτιώνεται η αερόβια ικανότητά τους.

 

δ) αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση.

 

ε) μειώνει τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης.

 

στ) βελτιώνει το αίσθημα ευεξίας.

 

ζ) αυξάνει τη διάθεση για κοινωνική και επαγγελματική επαναδραστηριοποίηση.

 

η) μειώνει τη συνολική ή καρδιαγγειακή θνησιμότητα κατά 20-25%.

 

θ) σε σχολεία της Αυστραλίας (πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), μείωση των διδακτικών ωρών 40-60 λεπτά την ημέρα, αντικαταστάθηκε με 1 ¼ ώρες γυμναστικής ημερησίως, χωρίς να μειωθεί η απόδοση των παιδιών στα μαθήματα.

 

ι) έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που γυμνάζονται, υιοθετούν πιο εύκολα υγιείς συμπεριφορές (πχ. Αποφυγή καπνίσματος, αλκοόλ κα χρήση ναρκωτικών ουσιών) και έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο.

 

κ) το παιδί ασκείται και όταν συμμετέχει στις δουλειές του σπιτιού όπως: καθάρισμα και συμμάζεμα του δωματίου του, στρώσιμο του κρεβατιού του, συμμάζεμα της ντουλάπας και των ρούχων του, συμμάζεμα των παιχνιδιών του, πλύσιμο των πιάτων, κηπουρική κ.ά.

 

λ) το 1997 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) ανακοίνωσε ότι η παχυσαρκία αποτελεί πια νόσο και παγκόσμια πανδημία.

 

μ) η παχυσαρκία αποτελεί τη δεύτερη συχνότερη αιτία θανάτου, μετά το κάπνισμα.