school food 2

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Posted on 26 Οκτωβρίου, 2014 by admin

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

          Το καλοκαίρι έφθασε στο τέλος του, αρά καιρός για μάθημα και ..ρουτίνα.

          Η καλοκαιρινή ξεγνοιασιά τελείωσε, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται επιστροφή στο πρωινό ξύπνημα και στο σχολικό ωράριο για τους μαθητές. Για τις ανάγκες του σχολείου χρειάζονται και συγκεκριμένοι διατροφικοί χειρισμοί, οι οποίοι έχουν ως εξής:

v     Εξασφάλιση ομαλού ύπνου

Η γρήγορη προσαρμογή στο σχολικό ωράριο είναι σημαντική, γι αυτό καλό είναι να έχει ξεκινήσει η προσπάθεια για καθορισμό σταθερής ώρας ..κατάκλισης τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία. Στην κατεύθυνση αυτή βοηθά η πρόσληψη λίγο πριν την κατάκλιση χλιαρού, σε θερμοκρασία, γάλακτος με δημητριακά ή με λίγο μέλι, αλλά και η αποφυγή λιπαρών και πλούσιων σε καρυκεύματα γευμάτων. Επίσης, αργά το βράδυ θα πρέπει να αποφεύγονται ροφήματα με διεγερτική δράση (π.χ. καφεϊνούχο τσάι, αναψυκτικά τύπου κόλα, σοκολάτα)

v     Εξασφάλιση καλού πρωινού

Το πρωινό πολλές φορές καταστρατηγείται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς το παιδί ξυπνάει πιο αργά. Αν και καλό θα ήταν να ακολουθείται και στο καλοκαιρινό σχήμα διατροφής, το σίγουρο είναι ότι χρειάζεται η επαναφορά ενός πλούσιου πρωινού. Το συγκεκριμένο γεύμα πολυάριθμες μελέτες δείχνουν ότι βοηθά στην απόδοση και επίδοση του μαθητή, αλλά και στη ρύθμιση της όρεξης του. Πλήρες πρωινό θεωρείται αυτό που περιέχει πρωτείνη ( γάλα ή/και αυγό ή/και τυρί), υδατάνθρακες (ψωμί ολ. αλέσεως ή/και δημητριακά ή/και χυμό ή/και φρούτα), αλλά και κάποια ποσότητα λιπαρών (από το γάλα, το τυρί, το αυγό, όπως και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μικρή ποσότητα βουτύρου, μαργαρίνης)

v     Ορθές επιλογές κολατσιού στο σχολείο

Σε συνεργασία με το παιδί είναι καλό να καταλήγουμε σε διάφορα γεύματα, εν είδει κολατσιού, που θα εναλλάσσονται στη διάρκεια του χρόνου. Καλές επιλογές κολατσιού είναι ένα τοστ με ψωμί ολ. αλέσεως και τυρί, χυμός χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή/και φρούτα, αρτοσκευάσματα (σουσαμένιο κουλούρι, κριτσίνια, φρυγανιές), κράκερς, μπάρες δημητριακών, και πιο σπάνια σπιτικές πίτες (κατά προτίμηση χορτόπιτες).

     Ασφαλώς, είναι καλό η ισορροπημένη διατροφή, με τα φρούτα, τα λαχανικά, τα μικρά και συχνά γεύματα, το πλούσιο πρωινό να μην καταστρατηγείται ούτε το καλοκαίρι, ούτε στις διακοπές, ειδικά όσον αφορά τους μικρούς μας φίλους. Όμως ιδιαίτερα στους σχολικούς μήνες όπου οι απαιτήσεις είναι αυξημένες οφείλουμε να εξασφαλίζουμε στους μικρούς μας «ήρωες» τα απαραίτητα εφόδια.

 

ΜΠΕΡΤΖΕΛΕΤΟΣ Π. ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc