child flu

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τη γρίπη

Posted on 26 Οκτωβρίου, 2014 by admin

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τη γρίπη

 

Όπως είναι φυσικό, η έλευση του χειμώνα έχει προκαλέσει στους γονείς έντονη ανησυχία, καθώς ο φετινός χρόνος δεν φέρνει μαζί του μόνο τις ιώσεις που παραδοσιακά ταλαιπωρούν τα παιδιά, αλλά και μία μορφή γρίπης που μεταδίδεται με γρήγορους ρυθμούς. Δεδομένου λοιπόν ότι τα παιδιά έρχονται σε συνεχή επαφή με τους συνομηλίκους τους στο σχολείο, στα φροντιστήρια αλλά και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, ενώ παράλληλα αποτελούν μία ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα του πληθυσμού, θα πρέπει οι γονείς να βάλουν τα δυνατά τους ώστε να προσφέρουν στο παιδί όλα τα απαραίτητα εφόδια για να διανύσει και τη φετινή χρονιά γεμάτο υγεία και ζωντάνια.

Εκτός λοιπόν από ζεστά ρούχα, τα παιδί έχει ανάγκη κι από ένα πλήρες και ισορροπημένο διαιτολόγιο, που να του περιέχει τα θρεπτικά εκείνα συστατικά που θα το βοηθήσουν να χτίσει ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα και να προστατευθεί έτσι πιο αποτελεσματικά από διάφορους «εισβολείς», όπως ιούς και μικρόβια.

Ακολουθώντας λοιπόν κάποιους βασικούς κανόνες υγιεινής διατροφής, δίνοντας παράλληλα έμφαση σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν τη φυσική άμυνα του παιδικού οργανισμού, οι γονείς μπορούν να δομήσουν ένα πλήρες και θρεπτικό διαιτολόγιο για τα μικρά τους:

 

·         Ενέργεια: Το παιδί θα πρέπει να παίρνει καθημερινά την ενέργεια που έχει ανάγκη, καταναλώνοντας 5 κύρια και ενδιάμεσα γεύματα την ημέρα, ούτως ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται καλύτερα στις καθημερινές του υποχρεώσεις. Ένα διαιτολόγιο που έχει στη βάση του την ομάδα των σιτηρών μπορεί να εξασφαλίσει ότι το παιδί θα λάβει επαρκή ποσότητα υδατανθράκων, της κύριας πηγής ενέργειας για το ανθρώπινο σώμα και μυαλό.

·         Φρούτα και λαχανικά: Τα φρούτα και τα λαχανικά θα πρέπει να πρωταγωνιστούν στην καθημερινότητα του παιδιού, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, ενώ παράλληλα προμηθεύουν τον οργανισμό με σημαντική ποσότητα φυτικών ινών. Καταναλώνοντας τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως εξασφαλίζουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

·         Σωστή ενυδάτωση: ένα παιδί που δεν λαμβάνει τα υγρά που έχει ανάγκη καθημερινά μπορεί να νιώσει κούραση και ατονία, γεγονός που θα οδηγήσει σε μειωμένη πνευματική και σωματική απόδοση. Γι’ αυτό και η επαρκής ενυδάτωση είναι πρωταρχικής σημασίας για τη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας του. Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι πρώτη επιλογή για το παιδί αποτελεί το νερό, ενώ παράλληλα όλα τα ποτά και ροφήματα που δεν περιέχουν αλκοόλ, όπως το γάλα και οι χυμοί φρούτων, μπορούν να συμβάλλουν στην ενυδάτωσή του, καθώς αποτελούνται κατά μεγάλο μέρος από νερό.

·         Θρεπτικά συστατικά για την ενίσχυση της φυσικής άμυνας: διάφορα συστατικά των τροφών, όπως για παράδειγμα οι βιταμίνες Α και C καθώς και ο ψευδάργυρος και διάφορες αντιοξειδωτικές ενώσεις συμβάλλουν στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Εκτός από τις γνωστές πηγές των συγκεκριμένων βιταμινών και μετάλλων, οι μαμάδες μπορούν να εντάξουν στη διατροφή των παιδιών τους και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως είναι λόγου χάρη τα στιγμιαία ροφήματα κακάο στο γάλα του, καθώς μπορούν να αποτελέσουν πολύ καλή πηγή πλήθους θρεπτικών συστατικών, κυρίως όταν είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη C, συμβάλλοντας έτσι στην πρόσληψη σημαντικού μέρους της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

 

Έχοντας λοιπόν ως πολύτιμο σύμμαχο την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, οι γονείς μπορούν να «οχυρώσουν» τα παιδιά τους ενάντια στη γρίπη, φροντίζοντας όχι μόνο για την ενίσχυση της υγείας τους αλλά και για τη διατήρηση της ζωντάνιας και της ενεργητικότητάς τους!

Πωλ Φαρατζιάν