apple

Παιδική Διατροφή: ώρα για δράση

Posted on 26 Οκτωβρίου, 2014 by admin

Παιδική Διατροφή: ώρα για δράση

 

Η παιδική παχυσαρκία στην Ελλάδα, έχει πάρει τα πρωτεία στην Ευρώπη και είναι

ανάμεσα στις πρώτες παγκοσμίως. Τα στατιστικά στοιχεία και το πρόβλημα

σχολιάζετε συνεχώς από ειδικούς και μη. Κατακρίνουμε γενικά τα παιδιά για τις

διατροφικές επιλογές που κάνουν και για την υπερβολική τηλεόραση που βλέπουν.

 

Τελικά όμως εμείς οι ενήλικες τι κάνουμε για να διορθώσουμε το πρόβλημα;

Ο τρόπος ζωής των παιδιών μας, η οποία περιλαμβάνει διατροφή και άσκηση, τις

περισσότερες φορές, εξαρτάτε από εμάς τους γονείς. Η αντίληψη ότι θα το πάρει

«μπόι» πρέπει να εκλείψει. Το υπέρβαρο και μάλιστα από την παιδική ηλικία

αυξάνει τις πιθανότητες για σακχαρώδη διαβήτη και υπερλιπιδαιμία από τα

προεφηβικά χρόνια. Αν η/ο παιδίατρος ή διατροφολόγος σας έχουν πει ότι το

παιδί σας είναι υπέρβαρο μην προσβάλλεστε. Αντιθέτως λάβετε τα μέτρα σας για

να προστατέψετε την υγεία του παιδιού σας.

 

Η διαδικασία θέλει κόπο και χρόνο. Κανείς δεν είπε ότι είναι εύκολο. Δεν πρέπει να

έχουμε την απαίτηση να αλλάξουν συνήθειες μέσα σε μία μέρα ή ένα μήνα.

Παρακάτω αναφέρω κάποιες συμβουλές που μπορείτε να υιοθετήσετε για να

βελτιώσετε τη διατροφή του παιδιού.

Είναι σημαντικό η διατροφή να αλλάζει σταδιακά και να υιοθετείτε από όλη την

οικογένεια. Έχετε σκεφτεί πως μπορεί να αισθάνεται ένα παιδί όταν όλοι τρώνε

σουβλάκια και εκείνο τρώει γιαούρτι ή σαλάτα; Μην το κάνετε να αισθάνεται ότι

διαφέρει. Η υγιεινή διατροφή δε σημαίνει στέρηση για το υπέρβαρο παιδί αλλά

ποικιλία και μέτρο για όλη την οικογένεια.

 

Παρακάτω αναγράφονται κάποια τιπ με τα οποία μπορείτε να βελτιώσετε τις

διατροφικές συνήθειες των παιδιών και να τα πείσετε να δοκιμάσουν κάποια

καινούρια πράγματα:

Αφήστε το παιδί να ετοιμάσει κάποια γεύματα μαζί σας. Έτσι μαθαίνουν τα

λαχανικά, τα φρούτα και να θυμάστε ότι κάτι που ετοιμάζουν από μόνα τους είναι

πάντα πιο νόστιμο.

Δώστε στο παιδί σας να αποφασίσει τι θέλει για φαγητό, δίνοντας του 2-3

επιλογές. Δηλαδή μπορείτε να προτείνετε φακές ή ψάρι? Μπρόκολο ή λάχανο

σαλάτα.

Τα παιδιά περνάνε από διάφορες φάσεις. Μπορεί σήμερα να φάνε με λαχτάρα ψάρι

και την επομένη να τσιρίζουν ότι ποτέ δεν τους άρεσε. Μη δώσετε βάση. Θα ξανά

γυρίσουν.

Προσπαθήστε να τρώτε 1 γεύμα με το μεγαλύτερο μέρος της οικογένειας στο

τραπέζι. Αποφύγετε να προσφέρετε φαγητό στην τηλεόραση εκτός και αν είναι

φρούτο! Μπροστά την τηλεόραση πάντα τρώμε περισσότερο χωρίς να το

καταλαβαίνουμε.

Μην απαγορεύετε το γλυκό! Κάτι που απαγορεύετε εκτός των άλλων γίνετε πιο

επιθυμητό. Σωστά; Είναι προτιμότερο να προσφέρετε ένα μικρό γλυκό όπως

σοκολατάκι, παγωτίνι, κτλ, κάθε μέρα μετά το φαγητό παρά να τρώνε μία φορά

την εβδομάδα τρία μαζί.

3–

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι μέρος ισορροπημένης διατροφής. Δε σημαίνει ότι το παιδί σας κάνει

δίαιτα. Κάθε παιδί χρειάζεται ένα ποσό θερμίδων που να προέρχονται από ποικιλία τροφών. Όσο

μεγαλύτερη ποικιλία σε φρούτα και σε λαχανικά τόσο μεγαλύτερη και η πρόσληψη διαφόρων θρεπτικών.

 

Αφήσετε το παιδί σας να αποφασίσει για το φαγητό της επόμενης ημέρας δίνοντας

του να επιλέξει ανάμεσα σε 2-3 γεύματα. Μην απαιτείτε να τρώει τα πάντα, αν απλά

δεν τρώει συγκεκριμένες τροφές. Η πίεση συνήθως αποφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα.

 

Ανάλογα με το παιδί υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους ποίους μπορείτε να τα

μάθετε να τρώνε πιο σωστά. Το βασικότερο είναι να καταλάβουμε εμείς οι γονείς πως

κάθε παιδί έχει το δικό του χαρακτήρα, οπότε πρέπει να δοκιμάσουμε διάφορα

πράγματα που ίσως βοηθήσουν. Επίσης είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως δεν

μπορεί ξαφνικά το παιδί σε 1 ημέρα ή 1 εβδομάδα να αλλάξει. Χρειάζεται χρόνο να

ενσωματώσει τις καινούριες συνήθειες που πάτε να του «επιβάλλετε» αλλά το

βασικότερο είναι πως πρέπει να δει εσάς πρώτα να τις εφαρμόζετε.

 

 

Μ α γ ρ ι π λ ή Ε μ μ α ν ο υ έ λ α, m.s c.

K λ ι ν ι κ ή δ ι α ι τ ο λ ό γ ο ς - δ ι α τ ρ ο φ ο λ ό γ ο ς

Yποψήφια διδάκτωρ του γεωπονικού πανεπιστημίου αθηνών